9 Kasım 2016 Çarşamba

Merhabalar herkese, geçmişten bu yana bütün renkler, renk paletleri ve uyumları hep ilgimi çekmiştir. Bu konuya detaylı olarak farklı bir yazıda değincem, bugün çok sevdiğim iki rengin uyumundan oluşan bir cüzdan yapımıyla burdayım. Tabii ki keçeden :)


Salaş bi' takı dükkanının önünden geçerken gördüğüm bandana tarzı kumaş ve gördüğünüz renkteki keçeyi kullandım. Kumaş sentetik olduğu için oldukça fazla uğraşmam gerekti liflerin içine geçmesi için.






Buraya kadar daha önceki paylaşımlarda anlattığım işlemleri tekrar ettim. Üst kısmını keserek kalıbı çıkardım içinden, para çantasını ters çevirip içinin de iyice keçeleşmesini sağlamak için kah tırtıklı yüzeye sürttüm, kah havluya sarıp rulo yapıp hamur açma hareketini yaptım.

Sonrasında iç kısmının fermuara yakın yerlerine fuşya renkli bir şerit oluşturmak fikri geldi aklıma. Para kesesi yeterince keçeleştiği için ıslak keçe yöntemiyle yeni keçe eklemek çok zor olacaktı. Bu nedenle ben de iğneleme tekniğini kullanmaya karar verdim.


Altlık olarak sünger veya fotoğrafta gördüğünüz fırça kullanılıyor. Uç kısımları tırtıklı çok ince keçe iğneleri keçeleşme işleminin gerçekleşmesini sağlıyor. Bu yüzden (iç taraftan) yapılan iğneleme yönteminin dış taraftan görünüşü ise şöyle :


Bu görüntü ve yumuşak doku da kabul edilebilir ancak onu farklı bir projeye bırakarak dışarıdan da iğnelemeye devam ettim. Burda önemli nokta ise iki katı birbirinden ayırarak iğneleme yapmak. Yoksa iki kat da birbirine kaynaşarak açılmayacak hale gelir.


Hoş bi' desen oluştu dış tarafta.




Ancak şunu belirtmeliyim, kalıbım pek kullanışlı değildi, gördüğünüz üzere deforme olduğundan para çantası da düzgün olmadı.
Kendime not: Daha stabil ama esnek bir kalıp bulmalısın !

Sağlıcakla kalın,

Sevgiler

0 yorum:

Yorum Gönder