9 Şubat 2018 Cuma

Bahardan çalınan bir Şubat gününden herkese merhaba :) Bu sene kış kendini çok göstermedi ama keçe işlerine yine de devam. Üretmek gibisi var mı?

Bugünkü paylaşım canım kardeşim için yaptığım gelin şalıyla ilgili. Kış gelini olmak yeterince zordu, en azından bu şalla birini azaltmış oldum: Soğuğu.

Şal için çalışmaya minik bir örnek yaparak başladım. Birşeyler ters gittiğinde bütün emeğimin boşa gitmesini göze alamadım. Yapanlar veya izleyenler bilirler oldukça zahmetli bir süreç.



                                                    Gelin Şalı Deneme (Bridal Shawl Trial)

Yaklaşık 50 cm uzunluğundaki dantel kumaş üzerine yaptığım deneme. Etek kısmına gipür koyup onun da nasıl durduğunu görmüş oldum. Buradaki püf nokta iki kat gipürün arasına yine çok ince keçe tabakası koymak. Böylece gipürlerin birleşmesini sağladım.

                                             Gelin Şalı Deneme (Bridal Shawl Colour Trial)

Arka yüzüne az miktarda yavruağzı keçe ekledim ve  nasıl durduğunu gördüm. (Bu kardeşin isteğiydi ve gayet makul görünüyordu)



Derken bir gün kumaşçıda fransız gipürü bir kumaş görüp onun daha uygun olduğuna karar vermemle planlar değişti. Dantel kumaş yerine fransız gipürü kumaş kullanarak büyük ölçekli gelin şalını yaptım.



Önce fayansın üstünü kumaştan daha geniş olacak şekilde streç filmle kapladım. Üstüne kumaşı sererek sprey şişesiyle nemlendirdim. Şalın daha akıcı durması için ham keçeyi denemedeki kadar kalın tabaka olarak kullanmadım. Üstteki fotoğraftaki gibi daha seyrek attım. Yavruağzı keçeyi de unutmadım. Bundan sonrası klasik nuno-felting tekniği. Öncelikle soğuk suyla ıslatma, üstüne tül kapatıp sabunla ovma, sabır, ovma, sabır, ovma, çok sıkıldım, biraz daha ov vs. Alttaki fayansların karelerini takip etmek çok yararlı oldu. Bu kadar büyük bir işte karışıklığı önledi. Zaman zaman naylonla kaplıyken üstüne çıkıp ayaklarımla tepindiğim de doğrudur. Keçeler kaynaşmaya başlayınca ( bu yüzde bütün keçeleşme tamamlanmış olsaydı, arka yüzün keçeleri birleşmezdi) arkasını çevirip yer yer keçe serip aynı işlemleri tekrarladım.

En son kaynar suda bekletip tekrar tekrar sabunlu olarak rulo halinde yuvarlama işlemini uyguladım. Attım tuttum, fayansa fırlattım vs. Keçe liflerinin bu şekilde daha iyi kaynaştığı söyleniyor ingilizce videolarda. En en son olarak nemliyken, ütü bezi de kullanarak ütüleme işi. Sanırım bitti :) Artık gelin kızımız soğuk nedir bilmeden evlenebilir ;)



Sevgiyle kalın :)

1 yorum: